نکات مهم برای خرید مستربچ

خرید مستربچ

مستربچ چیست؟

در پاسخ به سوال مستربچ چیست باید بگوییم که مستربچ‌ها محصولاتی هستند که از آمیختن پلیمرهای متعدد، رنگدانه‌های متنوع و ترکیبات شیمیایی ویژه تشکیل می‌شوند. ترکیب نمودن این مواد باید طبق فرمولاسیون و در دمای مناسب انجام گیرد. استفاده از این محصولات در صنعت به منظور بهبود عملکرد فراورده‌های پلاستیکی و پلیمری انجام می‌شود. خرید مستربچ با کیفیت اولین نکته‌ای است که صنعتگران برای تولید محصولات خود باید در نظر داشته باشند. مواد پلاستیکی از پر مصرف ترین ترکیبات مورد کاربرد در صنایع مختلف می‌باشد.
گروهی از این فراورده‌ها بدون رنگ هستند که این ویژگی در بعضی موارد برای آن ‎ها محدودیت‌ هایی را ایجاد می‌نماید.برای رفع چنین محدودیت‌هایی و رفع مشکلاتی که در ساخت و تولید محصولات پلیمری و پلاستیکی وجود دارد، از مستربچ‌ها استفاده می‌‌شود. از جمله نقش‌های اصلی و کاربردی مستربچ‌ها، تولید رنگ، افزایش مقاومت و پایداری،کاهش قیمت نهایی محصولات و افزایش استحکام کالاهای صنعتی می‎ باشد. با توجه به طیف گسترده مستربچ‎ ها و انواع مختلفی که دارند، خواص متفاوتی ایجاد می‌کنند.
مستربچ‌ها دارای انواع فراوانی هستند که هر یک از این گرانول‌های پلیمری، کاربردی مختص به خود دارند. خرید مستربچ بر اساس کاربرد و خواصی که هر کدام از این پلیمرها دارند، باید انجام شود. مستربچ‌های افزودنی به عنوان یکی از گروه‌های بزرگ و کارآمد پلیمرهای فراوری شده معرفی شده‌اند. این گروه از مستربچ‌ها دارای مدل‌های متنوعی از گرانول‌های پلیمری هستند.
به عنوان مثال مستربچ ضد حریق، از پلیمرهای سودمندی است که در ساخت انواع مواد پلاستیکی که در معرض حرارت و شعله قرار دارند، استفاده می‌شود.مستربچ‌های آنتی باکتریال، دسته‌ای دیگر از پلیمرهای افزودنی است. به دلیل خواص ضد میکروبی این پلیمر فرآوری شده، از آن‌ها در ساخت بسیاری از بسته بندی‌ها استفاده می‌شود.مستربچ‌های رنگی، گسترده‌ترین گروه از پلیمرهای افزودنی هستند که بیشترین کاربرد را در بین مستربچ‌ها دارند. بنابراین با توجه به تنوع مستربچ‌ها، ضروری است که برای خرید و تهیه‌ی آن‌ها ابتدا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

خرید مستربچ

برای تولید انواع مستربچ‌ها از سه نوع پلیمر پایه مختلف استفاده می‌شود. انتخاب این پلیمرها بر اساس محصول نهایی صورت می‌گیرد.بر همین اساس یکی از دیگر عوامل مهم و قابل توجه در هنگام خرید مستربچ رنگی، توجه به این پلیمرها و خواص آن‌ها می ‎باشد.پلیمرهای پایه مصرفی در تهیه انواع مستربچ‌ها متفاوت است، اما پلی اتیلن، اتیلن وینیل استات، پلی استایرن و پلی پروپن از کاربردی ترین آن‌ها می‌باشند. افزودنی‌ها که شامل ترکیبات متنوع با کارایی‌های متعدد هستند، با هدف‌‌های خاص به مستربچ‌ها اضافه می‌شوند. پرمصرف ترین گروه افزودنی‌ها، پیگمنت‌های رنگی هستند که به میزان زیادی در تهیه انواع مستربچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه‌ پیگمنت‌های رنگی مرغوب توسط تولیدکنندگان فراورده‌های پلیمری، باعث می‌شود ذرات به خوبی در سطح پلیمر پراکنده شوند.
پراکندگی یکسان دانه‌های رنگی، باعث یکنواختی و ظرافت مستربچ‌ ها می‌شود. یکی از دلایل عدم رضایت صنعتگران از مستربچ‌ها وجود رگه‌های اضافی و کلوخه شدن پیگمنت‌های رنگی در سطح مستربچ‌ها است. با توجه به این موضوع لازم است در هنگام خرید گرانول‌ های رنگی به نکته توجه ویژه داشته باشید. از دیگر ترکیبات مورد استفاده در فرمولاسیون مستربچ‌ها، سازگارکننده‌های فعال، پایدار کننده ‏ها و تقویت کننده‌ها هستند. وجود این مواد علاوه بر افزایش کارایی پلیمرهای فراوری شده، باعث کاهش قیمت آن‌ها شده است. با توجه به این موضوع، خرید مستربچ سبب حذف هزینه‌ های اضافی در تهیه‌ی محصولات صنعتی نیز می‌شود. افزایش مقاومت و پایداری فراورده‌های پلیمری که به واسطه‌ی وجود ترکیبات شیمیایی صورت می‌گیرد، زمینه کاربرد مستربچ‌ها را بطور قابل توجهی افزایش داده است. همچنین قیمت اقتصادی و مناسب گرانول‌های پلیمری، سبب جلب رضایت صنعتگران و تولیدکنندگان شده است. البته قیمت ارزان مواد اولیه مصرفی در تهیه‌ی مستربچ‌ها نقش ویژه‌ای در این فرایند دارد. بنابراین تولیدکنندگان محصولات پلیمری برای ارائه کالاهایی با کیفیت، بعد از جمع آوری اطلاعات در رابطه با انواع مستربچ‌ها و خواص آن‌ها، باید به بررسی مواد اولیه و مرغوبیت آن‌ها بپردازند.
با انتخاب دسته مستربچ می توانید از تنوع بالای این محصول مطلع شوید.

خرید مستربچ
قیمت مستربچ

فاکتورهای موثر در قیمت و خرید مستربچ

اولین پارامتر اصلی و موثر در خرید مستربچ، کیفیت و مرغوبیت آن می‌باشد. تعیین چگونگی این عامل، بسته به مواد اولیه و قیمت این ترکیبات دارد. کیفیت مناسب گرانول‌های پلیمری، علاوه بر تاثیراتی که بر محصول نهایی دارد، در تعیین قیمت مستربچ نیز تاثیرگذار می‌باشد. همانطور که اطلاع دارید، پلیمرهای پایه، بخش عمده‌ای از مستربچ‌ها را تشکیل می ‎دهند. بنابراین قیمت مستربچ‌ها به شدت وابسته به قیمت این پلیمرها است. میزان کیفیت، مواد اولیه و فناوری مورد استفاده در ساخت اینگونه پلیمرها، از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت مستربچ‌ها هستند. پیگمنت‌های رنگی مصرفی در تولید انواع مستربچ‌ها، از دیگر فاکتورهای موثر در ارائه قیمت برای پلیمرهای فراوری شده است. درصد پیگمنت استفاده شده، کیفیت، پایداری و حتی شرکت سازنده در قیمت نهایی پیگمنت‌های رنگی نقش دارند.
تنوع رنگ‌ها در ساخت مستربچ‌ها بی‌شمار است، بنابراین نوع پیگمنت و طیف رنگی آن‌ها نیز در قیمت مستربچ‌ها دخالت دارند. به طور مثال رنگ‌های روشن نسبت به رنگ ‎های تیره قیمت متفاوتی دارند.
استفاده از ترکیباتی مانند تیتان برای تهیه رنگ‌های روشن و براق و استفاده از گرافیت و دوده در ساخت رنگ‌ها تیره سبب ایجاد این تفاوت‌ها شده است. به دلیل استفاده فراوان از پلاستیک، پلیمر و مشتقات آن‎ ها در خواست برای خرید مستربچ و انواع متعدد آن بی حد و اندازه می‌باشد. از این رو بررسی، گزینش و انتخاب تولید کنندگانی که قابل اعتماد باشند، بسیار مهم و تاثیر گذار است.
چرا که کیفیت مستربچ و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن، مرغوبیت محصولات نهایی را به همراه دارد. کیفیت و کمیت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی محصولات نهایی، نخستین پارامتر قابل توجه مشتریان و مصرف کنندگان است. بنابراین استفاده از مستربچ‌ های با خواص بهبود یافته و کاربردی، که از کیفیت عالی برخوردار باشد، سبب افزایش تقاضا و خرید برای این فراوردها خواهد شد. استفاده از تجهیزات مدرن، فناوری‌های جدید و همچنین به کارگیری متخصصین توانا، برای تولید مستربچ‌های مختلف از دیگر پارامترهای تعیین کننده و موثر در قیمت مشتقات پلیمری هستند.

قیمت خرید مستربچ

از آنجا که مستربچ افزودنی، بزرگ ترین گروه از انواع مستربچ ‎ها است، در زمینه‎ های مختلف به صورت انبوه مورد استفاده قرار می‎ گیرد. بر همین اساس، خرید مستربچ افزودنی از اهمیت بالایی برخوردار می‎ باشد. تنوع بیشمار مستربچ‌های افزودنی، با توجه به خواص منحصر به فردی که هر یک از پلیمرها دارند، باعث تفاوت قیمت این گرانول‌ها شده است. بنابراین خریداران در هنگام خرید باید به این نکات و دیگر نکات ذکر شده توجه ویژه داشته باشند، تا رضایت مشتری‌های خود را برای همیشه حفظ نمایند.

همراه ما باشید با مقاله: پیگمنت چیست ؟

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *